Kamis, 10 Juli 2014

Engkau

Posted by Unknown at 22.52.00

Allah ku yang Maha Pembolak-balik hati. Betapa Engkau telah menyayangiku dengan sangat. Dugaan-dugaan bodohku tentang semua telah Kau patahkan kuat-kuat. Aku yang sedang berusaha lari dari semua prasangka yang salah, yang sembunyi dari semua peraturan yang mengepungku, mengekangku. Kini malah
Kau tarik aku kuat-kuat. Kau dekap aku erat-erat. Semua yang telah aku serapahi malah mengikatku diam-diam. Membawaku pada keseharianku yang Kau ingini. Allah, betapa Engkau mempercayai aku sejauh ini. Dengan atau tanpa aku cintai segala kepercayanMu. Allah, betapa petunjukMu itu menghujam setiap hembus nafasku ini. Dengan atau tanpa aku sadari. Yaa Allah, seringkali aku meminta petunjuk jalan lurusMu itu tiap kali menemuiMu dengan rakaat setiap waktunya. Meski dengan rasa yang masih berubah-ubah. Namun Allah, petunjukMu itu lebih luas daripada langit tanpa dinding. Terima kasih atas ketenangan-ketenangan yang telah Kau artikan untukku. Kau beriku harapan untuk menghadapi semua persoalan yang terus-menerus menerpaku. Terima kasih. Terangi hatiku, Allah. Agar jiwaku tenang bersama lindunganMu, selalu. Aamiin.
Comments
0 Comments

0 comments:

Posting Komentar

 

KataKita Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos